نمایش سازمان یافتگی مقاومت فلسطین با سه عملیات در یک روز

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی تلاش کرده طی ماه های گذشته وانمود کند سازمان و ساختار مقاومت در فلسطین از بین رفته است، اما مشاهدات میدانی و عملیات های مقاومتی نشانگر شکست عملیات روانی صهیونیست ها و حیات سازمان مقاومت فلسطین است.

خبرگزاری تسنیم، حوالی ظهر یکشنبه، مقامات رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات استشهادی در منطقۀ «حزما» در شمال قدس اشغالی خبر دادند. همزمان، برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند در منطقۀ «بات یام» در تل آویو نیز یک عملیات ضد صهیونیستی با سلاح سرد صورت گرفته است. این دو عملیات، پس از عملیات زیرگیری در تل آویو به ثبت رسیدند. عملیات که در شمال تل آویو رخ داد و در آن علاوه بر آنکه 6 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند، 50 نظامی دیگر نیز مجروح شدند. عملیات های فوق تنها در یک بعد از ظهر در فلسطین اشغالی  به ثبت رسیده اند.

نگاهی به روند عملیات های مقاومتی در فلسطین

پس از انتفاضۀ دوم فلسطینیان تحت عنوان انتفاضه الاقصی، رژیم صهیونیستی تلاش کرد ترتیبات امنیتی در کرانه باختری را به گونه ای برقرار کند که دیگر انتفاضه ای در این منطقه رخ ندهد. صهیونیست ها در همین راستا به کمک  ژنرال بازنشستۀ آمریکایی، «دایتون»، طرحی را در کرانۀ باختری اجرا کردند. این طرح با کمک چند کشور غربی به انجام رسید و طی آنها با ایجاد ایست و بازرسی های متعدد، به کارگیری فن آوری های نوین، کار گذاشتن گستردۀ دوربین های مدار بسته و گشت زنی های مداوم، مانع از وقوع انتفاضه و اقدامات مقاومتی در کرانۀ باختری شوند.

این طرح با همکاری تشکیلات خودگردان تکمیل می شد؛ جایی که دستگاه امنیتی نوپای تشکیلات خودگردان فلسطین با همکاری امنیتی گسترده با رژیم صهیونیستی، حلقۀ پایانی طرح امنیتی صهیونیست ها را تکمیل می کرد.

 ظهور نسل سوم عملیات های مقاومتی: انتفاضۀ عملیات فردی 

فرآیند مقابله با انتفاضه و عملیات مقاومتی در کرانۀ باختری با شدت تمام ادامه داشت تا آنکه در سال 2015 میلادی همزمان با تلاش رژیم صهیونیستی برای اجرا کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، اقدام مقاومتی جدیدی در فلسطین متولد شد. اقدامی که تحت عناوینی چون «انتفاضه چاقو»، «عملیات فردی»، انتفاضه سوم و چند نام دیگر معرفی شد.

ماهیت این اقدام جدید فلسطینیان، حملۀ فردی به صهیونیست ها با سلاح های سرد بود. این شکل جدید مقاومت که از دل مردم بیرون آمده بود و عمدتاً با سلاح های سرد و خانگی صورت می گیرد، صهیونیست ها را تا جایی گرفتار کرد که «نتانیاهو» مجبور شد از تصمیم خود برای تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی صرف نظر کند. اما با وجود انصراف «نتانیاهو» عملیات فردی متوقف نشد.

با گذشت زمان، رژیم صهیونیستی به فکر جلوگیری از عملیات فردی افتاد. صهیونیست ها ابتدا اقدام به تسلیح مدارس کرده و پس از آن با افزایش ایست و بازرسی ها و بازرسی های بدنی و همچنین مسلح کردن صهیونیست ها این روند را تکمیل کردند تا بتوانند در مواجهه با هرگونه عملیات فردی به سرعت به مجری عملیات شلیک کنند.

 سازماندهی عملیات های فردی 

با اقدامات پیشگیرانۀ رژیم صهیونیستی و دستگیری های گسترده، به مرور تعداد عملیات های فردی کاهش یافت، اما این روند هرگز متوقف نشد و گروه های مقاومت به سمت تقویت ساختار و سازمان این اقدام مقاومتی حرکت کردند. طی 4 سال گذشته براساس اعلام رسانه های رژیم صهیونیستی و فلسطینی و به طور خاص طی یکسال گذشته بیشتر عملیات های فردی انجام شده در فلسطین توسط گروه های مقاومت برنامه ریزی و اجرا شده اند. نگاهی به وابستگی سازمانی مجریان عملیات های فردی که توسط خود صهیونیست ها معرفی شده اند این مطلب را تأیید خواهد کرد.

اثبات دروغ پردازی صهیونیست ها

پس از حملۀ رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر 2023، صهیونیست ها مدعی شدند در حال از بین بردن توان نظامی و سازمانی گروه های مقاومت شده اند. این ادعای صهیونیست ها بعد از شهادت فرماندهانی چون «سیدحسن نصرالله» و «یحیی سنوار» در نبرد اخیر روند افزایشی به خود گرفت و آنها اخیرا ادعا کردند که دیگر از سازمان و ساختار رهبری گروه های مقاومت چیزی باقی نمانده که قادر به طراحی و اجرای عملیات باشند. صهیونیست ها اظهار داشتند اگر عملیاتی هم رخ می دهد، تک نوازی هایی است که به صورت فردی توسط هواداران و افراد همسو با مقاومت صورت می گیرد.

سه عملیات مهم مقاومت فلسطین در یک روز که در سطور نخستین به آن اشاره شد نقیض ادعای صهیونیست ها در خصوص از بین رفتن ساختار و سازمان مقاومت است. در همین راستا جنبش حماس در بیانیه ای که به مناسبت عملیات قهرمانانه مقاومت در نزدیکی مقر موساد در تل آویو صادر کرد، نوشت: عملیات قهرمانانه ای که در نزدیکی مقر موساد در شمال تل آویو انجام و منجر به هلاکت و زخمی شدن ده ها نظامی ارتش اشغالگر شد، پاسخ طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری، قدس و ادامه کشتارهای وحشیانه این رژیم به ویژه در شمال نوار غزه بود؛ جایی که صهیونیست ها هولناک ترین عملیات پاکسازی نژادی و آوارگی اجباری را علیه غیرنظامیان بی گناه مرتکب می شوند.

رسانه عبری: در باتلاق غزه غرقیم، باید جنگ را پایان دهیم سردرگمی اسرائیل در غزه و لبنان دو عملیات جدید القسام علیه صهیونیست ها در شمال نوار غزه

علاوه بر حماس سایر گروه های مقاومت همچون جهاد اسلامی نیز این عملیات را تبریک گفتند. ماهیت چنین عملیاتی در کنار حمایت رسمی گروه های مقاومت، پاسخی دندان شکن بر عملیات روانی صهیونیست ها در خصوص از بین رفتن سازمان و ساختار گروه های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه است. علاوه بر این، حملات و کمین هایی که نیروهای مقاومت پس از یکسال مقاومت و حتی پس از شهادت فرمانده شان، «یحیی سنوار» در مناطق مختلف غزه اجرا می کند صحت این گزاره را تایید می کند. حملات و کمین هایی که یکی از تلفات آن کشته شدن فرمانده گردان 401 رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

captcha